Základné príkazy 1

 

Korytnačkou vieme hýbať pomocou príkazov:

dopredu číslo korytnačka sa posunie dopredu toľko krokov, koľko sme zadali číslo
 
vzad číslo korytnačka sa posunie vzad toľko krokov, koľko sme zadali číslo
 
vpravo číslo korytnačka sa otočí v smere hodinových ručičiek o toľko stupňov, koľko sme zadali číslo
 
vľavo číslo korytnačka sa otočí proti smeru hodinových ručičiek o toľko stupňov, koľko sme zadali číslo
 
 
Ak nenapíšeme číslo, Imagine nám ponúkne pomôcku, kde môžeme zadať údaj.
 
 
Skratky týchto príkazov:
 
dopredu 50 = do 50
      vzad 30 = vz 30
  vpravo 45 = vp 45
    vľavo 90 = vl 90
 
 
Ak chceme zmazať, čo sme nakreslili, použijeme príkaz:
 
znovu - zmaže sa celá strana a korytnačka sa dostane do pôvodnej pozície, čiže do stredu stránky a otočí sa smerom hore
 
 
Pero korytnačky, ktorým kreslí, môže mať rôznu hrúbku. Základná hrúbka je 1. Ak chceme inú, nastavíme ju príkazom:
 
nechHrúbkaPera číslo = nechHp číslo

 

Úloha 1:

Pomocou zmeny hrúbky pera nakresli tieto obrázky.


 

 

Pero korytnačky môže mať rôznu farbu. Základná farba je čierna. Ak chceme inú, nastavíme ju príkazom:
 
nechFarbaPera meno farby = nechFp meno farby
 
Úloha 2:


 

 

 

 

 

 

 

 

Pri písaní textu som využila učebnicu pre ZŠ Tvorivá informatika 1. zošiť z programovania.

Obrázky sú vlastná tvorba podľa tejto učebnice.