Základné príkazy 1
Korytnačkou vieme hýbať pomocou príkazov:
dopredu číslo – korytnačka sa posunie dopredu toľko krokov, koľko sme zadali číslo
vzad číslo – korytnačka sa posunie vzad toľko krokov, koľko sme zadali číslo
vpravo číslo – korytnačka sa otočí v smere hodinových ručičiek o toľko stupňov, koľko sme zadali číslo
vľavo číslo – korytnačka sa otočí proti smeru hodinových ručičiek o toľko stupňov, koľko sme zadali číslo
Ak nenapíšeme číslo, Imagine nám ponúkne pomôcku, kde môžeme zadať údaj.
Skratky týchto príkazov:
dopredu 50 = do 50
vzad 30 = vz 30
vpravo 45 = vp 45
vľavo 90 = vl 90
Ak chceme zmazať, čo sme nakreslili, použijeme príkaz:
znovu - zmaže sa celá strana a korytnačka sa dostane do pôvodnej pozície, čiže do stredu stránky a otočí sa smerom hore
Pero korytnačky, ktorým kreslí, môže mať rôznu hrúbku. Základná hrúbka je 1. Ak chceme inú, nastavíme ju príkazom:
nechHrúbkaPera číslo = nechHp číslo
Úloha 1:
Pomocou zmeny hrúbky pera nakresli tieto obrázky.
Pero korytnačky môže mať rôznu farbu. Základná farba je čierna. Ak chceme inú, nastavíme ju príkazom:
nechFarbaPera ”meno farby = nechFp ”meno farby
Úloha 2:
Pri písaní textu som využila učebnicu pre ZŠ Tvorivá informatika 1. zošiť z programovania.
Obrázky sú vlastná tvorba podľa tejto učebnice.